Auswahl:
Hagmann, Lea und Rahel von Gunten. (2023). Beyond Tradition: Kraft der Naturstimmen. Ulisbach, ExtraMileFilms (Produzent: Thomas Rickenmann).
Hagmann, Lea. (2023). «Klänge der Freiheit». Passage. SRF2 Kultur. [02.01.2023].
Hagmann, Lea. (2022): Celtic Music and Dance in Cornwall: Cornu-Copia. London and New York: Routledge/ Taylor&Francis, SOAS Musicology Series.
Hagmann, Lea. (2022). «Auf Schatzsuche: Hanny Christen und die Schweizer Volksmusik». Kontext. SRF2 Kultur. [20/12/2022].
Hagmann, Lea. (2022). “Einsingen um 9. Gespräch mit Julia Schiwowa zum Corona-Sing-Projekt. Zürich, April 2021.” In: Hagmann, Lea, Laura Moeckli, Vincenzina Ottomano, Margret Scharrer (eds). Schweizer Jahrbuch der Musikwissenschaft. Vol. 38. Bern: Bern Open Publishing, 63-67. DOI: 10.36950/sjm.38
Hagmann, Lea, Laura Moeckli, Vincenzina Ottomano, Margret Scharrer (eds). Schweizer Jahrbuch der Musikwissenschaft. Vol. 38. Bern: Bern Open Publishing, 63-67. DOI: 10.36950/sjm.38
Hagmann, Lea. (2021). “Ethnomusicology Today. Produced by Society for Ethnomusicology.
Edited by S. Harvey”. In: Yearbook for Traditional Music. Nr. 53, S. 208-210. The International Council for Traditional Music.
Moeckli, Laura; Ottomano, Vincenzina C.; Scharrer, Margret; Hagmann, Lea (2022). Vorwort. Schweizer Jahrbuch für Musikwissenschaft, 39, S. 1-12. Bern Open Publishing 10.36950/sjm.39.0
Hagmann, Lea. (2020). “‘It’s Gold Dust What She’s Doing!’: Female Engagement in Transforming the Cornish Music and Dance Revival”. In: Steven Roud. (ed.). Locating Women in the Folk. Sussex Traditions, UK, 53-58.
Hagmann, Lea und Franz Andres Morrissey. (2020) “Multiple Authenticities in Folksong”. In: Claviez, Thomas, Britta Sweers and Kornelia Imesch-Oechslin (eds.). Theory and Practice of Authenticity in Global Cultural Production. Wilmington: Vernon Press.
Hagmann, Lea. (2019). “ ‘Georgisch singen ist für mich eine Art zu mir selbst zu finden!’ Reflexionen über die Komplexität zur ganzheitlichen Vermittlung einer fremden Kultur am Schweizer Radio SRF”. In: Delorenzi-Schenkel, Silvia und Dieter Ringli (eds.). Bulletin CH-EM/GVS, 47-51.
Hagmann, Lea. (2019). “Das Gästebuch der ‘Mahogere’. Erinnerungen an die Berner Folk- Szene der wilden Siebziger”. In: Delorenzi-Schenkel, Silvia und Dieter Ringli (eds.). Bulletin CH-EM/GVS, 45-46.
Hagmann, Lea. (2018). „Georgisches Singen im Aufwind“. In: Künste im Gespräch, Kontext. SRF2 Kultur. [14/06/2018].
Hagmann, Lea. (2016). „Keltische Musik - Gibt es das überhaupt?“. In: Musik der Welt. SRF2 Kultur. [17/06/2016].
Hagmann, Lea. (2015). „Alles ist Musik, Tradition, Liebe und Leben“. [Musik im multikulturellen Mazedonien]. In: Musik der Welt. SRF2 Kultur. [25/09/2015].
Hagmann, Lea und Franz Andres Morrissey. (forthcoming 2019) “Multiple Authenticities in Folksong”. In: Claviez, Thomas, Britta Sweers and Kornelia Imesch Oechslin (eds.). Theory and Practice of Authenticity in Global Cultural Production. Wilmington: Vernon Press.
Hagmann, Lea and Britta Sweers. (2019). “Local Music: Revalorization and Revival”. In: Sturman, Janet and Golson, J. Geoffrey (eds.). The SAGE Encyclopaedia of Ethnomusicology.
Hagmann, Lea and Volker Dellwo. (2014). “Listeners may rely on intonation to distinguish languages of different rhythm classes.” In: Gil, Juana (ed.). Loquens. Spanish Journal of Speech Sciences. 1:1, 1-11.
Dellwo, Volker and Lea Hagmann. (2011). “Segmental influences on the perception of syllable duration: An approach towards a new perceptual model of speech rhythm”. In: Lee, Wai-Sum and Zee, Eric (eds.). 17th International Congress of Phonetic Sciences. Hong Kong, 560-563.